Opstillingsmetoden
i skolesystemet
Kulturen PAF i skolen (Power, Attitude, Fokus) er udviklet siden 2012 af Mette Nordahl, og er implementeret på mange skoler i hele landet med stor succes.
Nyt mini PAF kursus - gratis
Start 2025 med en forvandling af klassekulturen og oplev PAF effekten.
Vil du også lære, hvordan du skaber ro i klassen?
Deltag på PAF kurset fra den 5.-26. januar 2025, hvor vi støtter dig i at starte op med de 4 grundlæggende PAF øvelser.
Gør som tusindvis af lærere og pædagoger, og start med at implementere nogle af PAF øvelserne i din klasse.
Opstillingsmetoden
I skolesystemet
Kulturen PAF i skolen (Power, Attitude, Fokus) er udviklet siden 2012 af Mette Nordahl, og er implementeret på mange skoler i hele landet med stor succes.
nyt mini paf kursus - gratis
Vil du også lære, hvordan du skaber ro i klassen?
Gør som tusindvis af lærere og pædagoger, og start med at implementere nogle af PAF øvelserne i din klasse.
Det er gratis at deltage
Vi mødes søndag den 5. januar 2025 kl. 10-12
Du får tilsendt link med læringsvideoer og beskrivelser af de 4 PAF øvelser, så du kan gå igang med at styrke fællesskabet og skabe ro i klassen.
Vi evaluerer sammen søndag den 26. januar 2025.
Du får støtte og hjælp igennem de 3 uger, så du kan komme godt igang med PAF.
Thank you!
You have successfully joined our subscriber list.
Se paf vejleder Rikke Risagers rejse med PAF
Hør Skoleleder Jakob Martinsen snakke om deres 8 årig rejse med PAF
HVAD ER PAF I SKOLEN?
OG HVAD ER FORMÅLET MED PAF?
PAF udgør en kultur - en måde, hvorpå vi interagerer og skaber en betydningsfuld indflydelse.
Når medarbejderne trives, påvirker det direkte eleverne. PAF-kulturen omfatter derfor alle, der er tilknyttet skolen. Uddannelsen af PAF Vejledere markerer det første skridt mod en kultur, hvor alle har ret til at føle sig som en del af fællesskabet.
Når alle anvender det samme “sprog” med en fælles tilgang og arbejder hen imod fælles mål, opnår vi en fælles kultur, hvor alle oplever tilhørsforhold.
Implementeringen af denne kultur strækker sig over en treårig periode, hvor seks medarbejdere uddannes som PAF Vejledere (to hvert år). Disse vejledere støtter implementeringen af øvelser i alle klasser, faciliterer individuelle samtaler og introducerer PAF-kulturen til kollegaer og forældre.
Samtidig gennemgår ledelsen uddannelse for at støtte implementeringen og inkluderingen af skolens allerede eksisterende kultur.
Formålet med paf
- Bedre trivsel og tryghed blandt eleverne i klassen
- Effektiv håndtering af konflikter og mobning
- Større arbejdsglæde blandt medarbejdere